Høringssvar på tilsynsrapport fra Kastanjehusene den 5. august 2024
Ældrerådet glædes over det fortsat fine niveau, hvor der også noteres fremgang på adskillige områder, især inden for personalets tilgang til området.
Der er fulgt godt op på anbefalingerne fra året før, dog ses fortsat behov for fokus på de hygiejniske retningslinjer, herunder handskeskift og håndhygiejne.
Beboerne giver generelt udtryk for tilfredshed med pleje og støtte. Dog fraset et par beboere, der oplever manglende kontinuitet i hjælpen og udfordringer i overholdelse af aftaler, når plejen varetages af vikarer og afløsere. Dette må der naturligvis følges op på. En beboer udtrykker mindre tilfredshed i forhold til medarbejdernes kommunikation og adfærd, og to beboere oplever utilfredshed med aflysninger af aktiviteter og manglende information herom. Noget der også må følges op på.
Der gives udtryk for særdeles stor tilfredshed med kvaliteten af maden samt hyggelig stemning omkring måltiderne. Noget der glæder Ældrerådet.
Generelt set velfungerende på øvrige områder med yderst kompetente medarbejdere, der har udvist forbedringer inden for adskillige områder.
Det noteres, at Klippekortsordningen bruges til individuelle ønsker for beboerne bl.a. ture ud af huset med indkøb, bad på daglig basis eller bare hyggelig snak i haven. Ordningen varetages hovedsageligt af ’aktivitets-vagter’, der er ansatte, som også kan bidrage med hjælp til personlig pleje og støtte.
Med venlig hilsen
Kirsten Nissen
Formand Ældrerådet
Elin Johansson
Sundhed- og Omsorgsudvalget