Høringssvar på tilsynsrapport fra Kirsebærhaven
Tilsynet vurderer Kirsebærhaven som
Meget Tilfredsstillende.
Rapporten betegner mange emner som ”særdeles tilfredsstillende”.
Respekt, faglighed, organiseringen understøtter kvalitetsarbejdet, maden, måltiderne, indflydelse og medinddragelse.
Vigtigst af alt – borgerne kender mål og plan; det skaber tryghed.
Ledelsen har arbejdet målrette med dokumentationsindsats og sygefraværet er under gennemsnittet i kommunen.
Der er stor tilfredshed med maden og som en borger siger:
”Der er aldrig problemer med at bede om et eller andet”.
Alternative muligheder er vigtige, når der skal skabes tilfredshed med forplejningen.
Men – det duer ikke at der er problemer og lange ventetider med nødkald om natten. Det er ofte om natten at der er brug for hjælp, tryghed og omsorg. Der henvises til svigt fra leverandøren. Det må bringes i orden eller anden leverandør findes. Der er udleveret ’larmende redskaber’ som alternativ. Det går ikke.
Der er enkelte udfordringer med hygiejne, herunder ved levering af mad til borgerne, samt ved et observationsstudie. Det må ledelsen hurtigt kunne rette op på, fordi medarbejderne fremstår meget dedikerede og dygtige.
Venlig Hilsen
Lone Skov Al Awssi
Sundhed-og Omsorgsudvalget
Kirsten Nissen
Formand Ældrerådet